Cvik 3: Dřep

Na této stránce naleznete celkem 4 instruktážní videa, podle kterých se cvik precizně naučíte

Výchozí nastavení

Popis:

  • Sednete si na židli
  • Plosky jsou na šířku pánve a kolena nad špičkami
  • Dlaně položíte na stehna
  • Temenem se vytáhnete směrem do výšky,lehce prohnete bedra a rozšíříte ramena

Provedení cviku

Popis:

  • Jakmile se správně nastávíte, začnete se zvedat ze židle a následně opět posazovat zpět na židli
  • Pohyb je veden přes kyčle a pánev, kdy při pohybu směrem dolů si pánví sedáme jakoby dozadu a dolů tak, aby kolena zůstala stále nad špičkami
  • Po celou dobu pohybu máme stále lehce prohnutá bedra, vytažené temeno a široká ramena

Chyby při cviku

Popis:

  • Pozor na špatně nastavené dolní končetiny, kdy plosky nejsou od sebe na šířku pánve a kolena nejsou nad špičkami

Pozor na podsazenou pánev, nahrbená bedra a vtočená ramena před hrudník

Vyvarovat se špatné dráze pohybu, kdy se kolena dostávají přes špičky zejména při pohybu směrem dolů

Co byste měla cítit

Popis:

  • Aktivní svaly na dolních končetinách jako celek

Aktivní střed těla a břišní svaly v určitých momentech pohybu

Protaženou celou páteř a aktivní napřimovače páteře

Máte jakýkoliv dotaz?

Klikněte na tlačítko níže a najděte svou odpověď. Pokud svou odpověď nenajdete, napište nám dotaz.

Nenašla jste svou odpověď?

Zeptejte se zde

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely vyřešení vašeho dotazu.